Sunday, October 20, 2013

ဆ…ဆရာႀကီး…စပ္ၿဖီးၿဖီး


ဆ…ဆရာႀကီး…စပ္ၿဖီးၿဖီး
ေ၀မုိးႏုိင္(မုံရြာ)
ယခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာတစ္ေယာက္၏ ပီတိအဟုန္ၿဖင့္ ရင္ခုန္ေနေသာ ႏွလုံးသားအစုံေႀကာင့္ လႈပ္ရွားေနသည့္ စိတ္တို႔ကုိ တည္ၿငိမ္ႏုိင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနရပါၿပီ။
သုိ႔ေပမယ့္ သူတုိ႔၏ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ဟန္ အမူအရာေလးမ်ားက  ကြၽန္ေတာ့္ႏွလုံးသားကုိ ေႏြးေထြးေစသည္။
**ဆရာႀကီး လာၿပီေဟ့**
**မဂၤလာပါ ဆရာႀကီး၊ ႀကိဳဆုိပါတယ္ ဆရာႀကီး** ဟူေသာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားတို႔သည္ မိမိကုိယ္တိုင္ ရြတ္ဆုိခဲ့ဖူးရုံသာမက အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ နားေထာင္ခဲ့ရဖူးသၿဖင့္ နားရည္၀ေနၿပီၿဖစ္ေသာ္လည္း ယခုတစ္ခါမွာေတာ့ နား၀င္ခ်ိဳၿမိန္လြန္းေနသည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။
မ်က္ေတာင္တစ္ခ်က္မွ် ခတ္လိုႀကဟန္မရွိဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ စူးစုိက္ႀကည့္ေနႀကပုံမွာ ဆရာသစ္မုိ႔ စူးစမ္းဟန္အၿပည့္ ရွိေလသည္။ ရုပ္လွလွ၊ ရုပ္ဆုိးဆုိး၊ အရပ္ပုပု၊ အရပ္ရွည္ရွည္၊ အသားၿဖဴၿဖဴ၊ အသားမည္းမည္း၊ ခပ္ပိန္ပိန္၊ ခပ္၀၀၊ သန္႔သန္႔ၿပန္႔ၿပန္႔ ၊ ႏြမ္းႏြမ္းဖတ္ဖတ္ အစရွိသၿဖင့္ မတူကြဲၿပားေသာ သြင္ၿပင္မ်ား ကုိယ္စီကုိယ္စီ ရွိႀကေသာ္လည္း ကေလးအားလုံး၏ မ်က္ႏွာမ်ား၌   တစ္ထပ္တည္းက် တူညီေနသည္မွာ အၿဖဴေရာင္မ်က္ႏွာစာမ်ား က်န္ရွိေနေသးေႀကာင္းပင္ ၿဖစ္သည္။ နည္းပညာမ်ား အဆမတန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာၿပီး ကမၻာႀကီးသည္   ေရွ႕သုိ႔ ေၿပးႏုိင္သမွ် ဒေရာေသာပါးေၿပးေနသည္ႏွင့္အမွ်၊ လူေတြ တစ္စ တစ္စ ပုိေရြ႕  ပုိေရြ႕  တရားမဲ့လာႀကသည္ႏွင့္အမွ် ကေလးမ်ား၏ အၿဖဴေရာင္ႏွလုံးသားမ်ားအေပၚ အေရာင္ဆုိးၿခင္းသည္ ပုိမုိလြယ္ကူလာလ်က္ရွိေလသည္။ လူႀကီးမ်ား၏ အေရာင္ဆုိးႏိုင္မႈစြမ္းရည္ ၿမင့္မားလာသလို၊  ကေလးမ်ား၏ အၿဖဴေရာင္ မ်က္ႏွာစာ၌   စြန္းထင္းေပက်ံႏုိင္ေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာသၿဖင့္ အၿဖဴေရာင္သည္ ကေလးတို႔၏ စိတ္သႏၱာန္၌  ရာခိုင္ႏႈန္းအနည္းငယ္မွ်သာ က်န္ရွိေတာ့ေႀကာင္း ၄င္းတို႔၏ မ်က္ႏွာသြင္ၿပင္မ်ားကုိ ႀကည့္ရုံႏွင့္ မွန္းဆႏုိင္ေလသည္။  သို႔ၿဖစ္ေရြ႕ သူတုိ႔၏ ဘ၀ေလးမ်ားအေပၚ ကရုဏာသက္ေနသၿဖင့္  ႏူးညံ႔ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနသည့္ ကြၽန္ေတာ့္ အမူအရာကုိ အၿဖဴသက္သက္ႏွလုံးသားမ်ားႏွင့္ အတန္ႀကာ အကဲခတ္ၿပီးေနာက္ အထာနပ္သြားႀကကာ ၄င္းတုိ႔အေပၚ စြန္းထင္းခဲ့ဖူးသည့္ အေရာင္မ်ားထဲမွ ဟုိအေရာင္က ၿဖတ္ေၿပးသလို၊ ဒီအေရာင္က ခပ္ေရးေရးထင္သလုိ အရိပ္ေပၚလာႀကသည္။
ကြၽန္ေတာ္က ၄င္းကုိ ရိပ္စားမိေတာ့ သူတုိ႔အေပၚ အေပ်ာ့ဆြဲခ်ည္း ဆြဲေန၍ မၿဖစ္ႏုိင္ေႀကာင္း သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ သူတို႔ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကုိင္တြယ္ပုံကုိ ေလ႔လာလို၍ထင့္၊ ေသြးတိုးစမ္းလာႀကသည္။ ပညာစမ္းလာႀကသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း နားလည္သည္မုိ႕ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး သူတုိ႔အေပၚ ကုိင္တြယ္သြားမည့္ နည္းဗ်ဴဟာကုိ လမ္းၿပေၿမပုံဆြဲၿပလိုက္ေတာ့ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား စာသင္ခန္းကေလး ေခတၱ  တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားသည္။
ထုိ႕ေႀကာင့္ အေႀကာက္တရားကန္႔လန္႔ကာႏွင့္ ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားက်င္းပလိုက္ရေသာ ကြၽန္ေတာ့္စာသင္ခ်ိန္မ်ားအေပၚ  တစ္ႏွစ္တာလုံး သံသယကင္းရွင္းႏုိင္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ၿပန္လည္ရွင္းလင္းေၿဖသိမ့္ပါ၏။  ထုိအခါက်ေတာ့လည္း သေဘာေပါက္ နားလည္လြယ္၊ အထာနပ္လြယ္သားပင္။ သူတုိ႔၏ အမွားကုိ ၿပန္လည္ ဆင္ၿခင္ႏုိင္စြမ္းရွိသကဲ့သုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္အေပၚ၌ လည္း  အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ဖိႏွိပ္မည့္ ဆရာတစ္ဦးမဟုတ္မွန္း နားလည္သြားႀကေလသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ေၿမၿဖဴကုိင္မည့္လက္ၿဖင့္ တုတ္ကုိင္ခဲ့ရသည့္ ဆရာဘ၀ပထမအစကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ေနာင္တရပ္၀န္းအၿဖစ္ လႊမ္းၿခဳံကာ အၿမဲဆင္ၿခင္သတိရေနေစေတာ့သည္။
++++++++++++++++++++++++++++++++

**ငါ မဟာ၀ံသဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ခုနစ္တန္း သခ်ၤာ(၂)သင္ေပးေနတယ္ကြ** ဟု ဆုိလာေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ စကားကုိ တေလးတစားနားေထာင္ေနမိၿခင္း၌  မိမိ၏ အားၿဖည့္ပါ၀င္လိုမႈမ်ား ထက္သန္ေနေႀကာင္း ကြၽန္ေတာ့္ကုိယ္ကြၽန္ေတာ္ ရိပ္စားမိသည္။ ထုိ႕ေႀကာင့္ပင္ သူငယ္ခ်င္းအား ၀မ္းသာအားရ အားေပးေထာက္ခံခဲ့သလုိ လုိအပ္လွ်င္၊ အကူအညီလုိလွ်င္ အင္အား ၿဖည့္တင္းေပးမည့္ အေႀကာင္း ကမ္းလွမ္းစကားဆုိထားခဲ့သည္။
ထုိမွမ်ားမႀကာမီမွာပင္ သူငယ္ခ်င္းက သူ႔တပည့္မ်ား က်က္စာပုိင္းတြင္လိုအပ္ေနေႀကာင္း ဖြင့္ဟလာသည္။ ကြၽန္ေတာ္က လုပ္ေပးမည့္ အေႀကာင္း၊ အခ်ိန္သာ ညွိေပးေစလိုေႀကာင္း ေတာင္းဆုိလုိက္သည္။ ထုိ႕ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္၊ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ မဟာ၀ံသမွ ပညာေရးတာ၀န္ခံဦးဇင္းတုိ႔ သုံးဦးသုံးဖလွယ္ ညွိႏိႈင္းႀကေတာ့ ဦးဇင္းက ရွစ္တန္းကုိ အားၿဖည့္ေစခ်င္ေနသည္။ အစုိးရစစ္စာေမးပြဲ ေၿဖရမည္မုိ႕ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ ပံ့ပုိးေပးေစခ်င္သည္ဟု ဆုိသည္။ ကြၽန္ေတာ္က အဆင္ေၿပေႀကာင္းေၿပာေတာ့ ဦးဇင္းက စာသင္ခ်ိန္မ်ား စီစဥ္ညွိႏႈိင္းေပးေတာ့သည္။
သည္လိုႏွင့္ သူတို႔ထံ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္၏ ပထမဆုံးေသာ တပည့္ရင္းခ်ာမ်ား ၿဖစ္လာႀကမည့္ သူတို႔ႏွင့္ မေတြ႔မီ ကြၽန္ေတာ့္ရင္သည္ တဒိတ္ဒိတ္ခုန္ခဲ့သည္။ တလွပ္လွပ္တုန္ခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ စာသင္ႀကားၿခင္းသည္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ စိမ္းေသာ အေတြ႔အႀကဳံတစ္ရပ္ေတာ့ မဟုတ္ေခ်။  တံငါနားနီးတံငါ၊ မုဆုိးနားနီး မုဆုိး ဆုိသကဲ့သုိ႔  ထိစပ္နီးကပ္ဆုံးေသာ ပတ္၀န္းက်င္အရ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ သူတစ္ပါးအား ပညာၿဖန္႔ေ၀ရၿခင္း၌ ထုံေမြ႕ခဲ့သည္။ တကၠသုိလ္၀င္တန္းေၿဖဆုိၿပီးခ်ိန္မွစ၍လည္း ကုိယ္တုိင္ကူညီသင္ႀကားခဲ့သည္။ ကုိယ္က ကေလးမ်ားအေပၚ ေစတနာထားခ်စ္ခင္သလို ကေလးမ်ားကလည္း ကုိယ့္အေပၚ သံေယာဇဥ္တြယ္ႀကေသာ္ၿငား ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ခံစားမိသည္က  ကြၽန္ေတာ့္အၿဖစ္သည္ ေမြးစားတပည့္မ်ားႏွင့္ ကခုန္ေနရသည္ဟု။  သုိ႔ေသာ္ သူတို႔အေပၚ အခ်စ္မေလ်ာ့သလို ရွိရင္းစြဲေစတနာလည္း တစ္ၿပားသားမွ် ေလ်ာ့က်သြားၿခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။  ထုိ႕အတူ တပည့္အရင္းမ်ား  ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ေတာ့မည့္ အၿဖစ္ကုိလည္း  ဂုဏ္ယူ၀မ္းေၿမာက္မိပါ၏။  ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားၿခင္း ၿဖစ္မိပါ၏။  သုိ႔ေသာ္ လိႈက္လွဲပ်ဴငွာေသာ၊ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ အမူအရာေလးမ်ား၊ ကရုဏာသက္စရာဘ၀ေလးမ်ားအႀကား ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ား အရည္ေပ်ာ္ကာ သူတုိ႔ႏွင့္ တစ္သားတည္း စီးေမ်ာ လည္ပတ္သြားခဲ့ေတာ့သည္။
+++++++++++++++++++++++++++++

ကြၽန္ေတာ့္တပည့္ေလးမ်ားမွာ လွလွပပ၊ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႕ ဘ၀မ်ားမွ ေပါက္ဖြားလာသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မပါ။  ခက္ခဲေသာ၊ ႀကမ္းတမ္းေသာ၊ ရုန္းကန္ရင္ဆုိင္ရေသာ မိသားစုမ်ားမွ လူၿဖစ္လာခဲ့ႀကသူမ်ား ၿဖစ္ႀကသည္။ သူတို႔အထဲ ဆိုကားဆရာ၏ သားသမီးပါသည္။ ပန္းရန္ဆရာ၏ သားသမီးပါသည္။ ပ်ံက်ေစ်းသည္၏ သားသမီးပါသည္။  အ၀တ္ေလွ်ာ္သည္၏ သားသမီးပါသည္။  သန္႔ရွင္းေရး၀န္ထမ္း၏ သားသမီးပါသည္။  ထုိ႕ေႀကာင့္ သူတုိ႔အေပၚ အခ်စ္ပုိရသည္။ ေစတနာပုိရသည္။ ကရုဏာသက္ရသည္။
သူတို႔ေတြကလည္း ေမတၱာ ေရာင္ၿပန္ဟပ္ပါ၏။  သုိ႔ေပမဲ့ တခ်ိဳ႕က စာပ်င္းသည့္ ဥာဥ္ကုိ ေဖ်ာက္မရ။ စာမသင္ခ်င္၊ စာမက်က္ခ်င္၊ စာေမးပြဲမေၿဖခ်င္၊ စာသင္ခန္းထဲကုိပင္ မ၀င္ခ်င္သည့္ ကေလးရွိသည္။ ညံ့သည့္ကေလးက အေတာ္ေလး ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါ ညံ့ႀကရွာသည္။  ဒါကုိ သူတုိ႔တစ္ဦးတည္း အၿပစ္ဖို႔၍မရဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္သည္။ မိဘ၏ ပညာေရးကုိ ပံ႔ပုိးႏုိင္မႈအား၊ ပညာေရးကုိ အေလးထားမႈ၊ ကေလးကုိ စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာ ပညာသင္ႀကားေစႏုိင္ေသာ မိသားစုစီးပြားေရးအေၿခအေန စသၿဖင့္ ေၿခရာေကာက္လွ်င္ အေၿဖမဟုတ္သည့္ အေၿဖေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေတြ႔ရေလသည္။
ႀကိဳးစားသည့္ ကေလးက်ၿပန္ေတာ့ အေတာ္ေလးႀကိဳးစားၿပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အုတ္ေရာေရာ၊ ေက်ာက္ေရာေရာႏွင့္ စိတ္ရွိသေလာက္ ခရီးမေရာက္။ ထုိကေလးမ်ိဳးကုိက် ကြၽန္ေတာ္တို႔က တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေသြးေပးရသည္။ အမ်ားထဲမွပင္ မသိမသာ ဆြဲထုတ္ေပးရသည္။ အေရာင္တင္ေပးရသည္။ သိသိသာသာေတာ့ လုပ္မရ။ အၿခားကေလးမ်ားစိတ္ထဲ ခြဲၿခားသည္ဟူ၍ သိမ္ငယ္သြားမွာ စုိးရသည္။ ထုိ႕ထက္ ဆရာ့အေပၚ မွားယြင္းအထင္လြဲသြားမွာ စုိးရသည္။ တကယ္ေတာ့ ရြက္ပုန္းသီးကေလးမ်ားက နည္းသည္။ အမ်ားစုက ထုံ႕ပုိင္းပုိင္း ဦးေႏွာက္မ်ား။
ထုံ႔ပုိင္းပိုင္းဟု ဆုိရာတြင္ ပင္ကုိအရည္အခ်င္းညံ႔ဖ်င္းသည္မဟုတ္ဘဲ  အေၿခအေနအရပ္ရပ္ေႀကာင့္ ငုပ္သြားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ထုိ အေၿခအေနအရပ္ရပ္၌  ကိုယ္တိုင္ပ်င္းရိၿခင္း၊ စိတ္ပါ၀င္စားမႈမရွိၿခင္း၊ တုိ႔သာမက  သင္ႀကားမႈနည္းစနစ္အပုိင္းသည္လည္း ကေလးမ်ား၏ ဦးေႏွာက္ကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ အဓိကအခ်က္အေနႏွင့္ ပါ၀င္ေလသည္။ ဒါေပး၊ ဒါက်က္၊ ဒါေၿဖ နည္းစနစ္မွာ အလိုက္သင့္ ေမွ်ာပါတတ္ေသာ ကေလးမ်ားအတြက္သာ အဆင္ေၿပၿပီး ဒါေပး၍ ဒါကုိပင္ မက်က္ခ်င္ေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းစာႏိႈက္ စိတ္ပါ၀င္စားလာေစရန္ အားထုတ္ၿခင္းမ်ိဳး၌ အေရာင္မွိန္ေနတတ္ေသာ ပညာေရးေလာက၏ အၿပစ္အနာအဆာတစ္ရပ္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ထင္မိသည္။
တကယ္ေတာ့ ကေလးမ်ားက ဥာဏ္ရည္နိမ့္ပါးသူမ်ား မဟုတ္ႀကဘဲ  စာကုိေရွာင္ရင္း စာႏွင့္ ေ၀းသြားသူမ်ား ၿဖစ္ႀကသည္။ ထုိ႕ေႀကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သင္ႀကားရာ၌ ပင္ပန္းအခက္ေတြ႕ရသည္။ သုိ႔ေပမဲ့ သူတုိ႔အတြက္ဟူသည့္စိတ္ၿဖင့္ အၿမဲတေစ အားထုတ္ေနၿဖစ္သည္။ ကုိင္တြယ္ရသည္မွာေတာ့ တကယ့္ကုိ ေခ်ာ့တစ္ခါ၊ ေၿခာက္တစ္လွည့္။ မ်ားေသာအားၿဖင့္ ေလေအးေလးႏွင့္ ၿပဳံးၿပဳံးရႊင္ရႊင္ ႀကည္ႀကည္သာသာ နားသြင္းရၿပီး ေၿပာမရမွ တုတ္ကုိင္ကာေၿခာက္ရသည္။ တုတ္မကုိင္၍ေတာ့မရ။ ေယာက်္ားေလးအေတာ္မ်ားမ်ားက တုတ္ႏွင့္မွ ၿငိမ္တတ္ေသာ ကေလးမ်ားအၿဖစ္ အပုိးက်ိဳးခဲ့ႀကရွာသည္။ သည္ေတာ့ ကုိင္ေပးရသည္။ ရုိက္ဖို႔အေရးကုိေတာ့ အေတာ္ေလး ခ်င့္ခ်ိန္သည္။ အေႀကာင္းက ရုိက္၍အၿပစ္ေပးသည္ထက္ နား၀င္ေအာင္ နားသြင္းၿခင္းက သင္ႀကားေရးတြင္ ပုိ၍အေထာက္အကူၿပဳသည္ဟု ယုံႀကည္ေသာေႀကာင့္ပင္။
သုိ႔ၿဖစ္၍ နား၀င္ေအာင္ ေၿပာဖုိ႔အေရး သူတုိ႔အေပၚ ထိထိေရာက္ေရာက္ လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ၿဖစ္သြားေစႏုိင္မည့္ စကားလုံးမ်ား ရွာေဖြရသည္။ စုေဆာင္းရသည္။ အစီအစဥ္ခ်ရသည္။ ၿပီး ႀကဳံႀကိဳက္ေသာ တစ္ရက္ႏိႈက္  မ်က္ႏွာေပးကုိ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ပုံစံသရုပ္ေဆာင္ရင္း -
**ဒီမယ္ … မင္းတို႔ကုိ ဆရာေမးမယ္။ အခု မင္းတုိ႔ ဒီမွာ စာလာသင္တဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းကုိ ပုိက္ဆံတစ္ၿပားတစ္ခ်ပ္ ေပးစရာလိုသလား**
**မလိုဘူးဗ်**
**ဟုတ္တယ္ဗ်။ စာအုပ္မစုံရင္ ၀ယ္ေတာင္ေပးေသးတယ္ဗ်**
**ေအး ဟုတ္ၿပီ။ ဆရာတို႔ကေရာ မင္းတို႔ကုိ စာလာသင္ေပးတဲ့အတြက္ ေငြရသလား၊ လခရသလား**
**မရဘူးဗ်။ စာေမးပြဲေၿဖရင္ ဆုေတာင္ေပးတာ ပုိက္ဆံကုန္ေသးသဗ်**
**အေဟး …ေအး  ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ဆရာေမးခ်င္တာက  ဦးဇင္းတို႔ ဆရာတို႔တေတြဟာ မင္းတို႔ဆီက ဘာေမွ်ာ္ကုိးလို႔ မင္းတုိ႔ကုိ သင္ေပးေနတာလဲ။ သိလား**
**ဘာမွ မေမွ်ာ္ကုိးဘူးဗ်၊ ေစတနာနဲ႕ဗ်**
**မဟုတ္ေသးဘူးေလကြာ။ တစ္ခုုခုေတာ့ ေမွ်ာ္ကုိးမွာေပါ့။ ဒီေခတ္မွာ ဘာမွ မေမွ်ာ္ကုိးဘဲနဲ႕ေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ႀကဘူးကြ**
ကေလးမ်ား ေခတၱ ၿငိမ္သြားႀကသည္။
တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ႀကည့္သည္။ ၿပီးမွ ကေလးတစ္ေယာက္က
**ေအာ္….သိၿပီ။ ကုသုိလ္ရခ်င္လို႔ဗ် ဆရာႀကီး**
**ဟုတ္ပါၿပီ။ ကဲ….အဲဒီေတာ့ ဆရာတုိ႔ ကုသိုလ္ရဖုိ႔ပဲထားဦး။ မင္းတုိ႔ တကယ္စာတတ္သြားမွ ဆရာတုိ႔ ကုသုိလ္ရမွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား**
**ဟုတ္တယ္ဗ်**
**ဆရာတို႔က မင္းတုိ႔ကုိ စာတတ္ေစခ်င္တယ္။ စာေတာ္ေစခ်င္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ဆရာတုိ႔ သင္လုိက္လို႔ မင္းတို႔ စာတတ္သြားတယ္ဆုိတာပဲ။ အဲဒီလိုဆုိရင္ ဆရာတုိ႔ ကုသုိလ္မရခ်င္ေနပါဦး။  ပီတိနဲ႕တင္ ဆရာတို႔ ေက်နပ္တယ္။ ဒီေတာ့ မင္းတို႔ကုိ ဆရာေၿပာခ်င္တာက ဆရာတို႔ စာသင္ၿပီဆုိရင္ ဂရုတစုိက္နားေထာင္ပါ။ နားမလည္ရင္ ၿပန္ေမးပါ။ စာႀကိဳးစားပါ။ ဆရာတို႔ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားသင္ေပးလ်က္နဲ႕ မင္းတုိ႔ ဂရုမစုိက္ဘူးဆုိ ……..အဲဒါ  ဆရာတုိ႔ကုိ ေစာ္ကားေနတာပဲ**
အကုန္လုံးနီးနီးၿငိမ္သြားႀကသည္။ မ်က္လႊာခ်ထားသူတခ်ိဳ႕ မ်က္လုံးၿပန္လွန္ႀကည့္လာႀကသည္။ သင္ပုန္းကုိ ေငးေနသူတခ်ိဳ႕ ကြၽန္ေတာ့္ထံ အႀကည့္ဆုိက္လာႀကသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ သူတို႔ကုိ ကုိင္တြယ္ႏုိင္မည့္ အခ်က္အား ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္သြားကာ ဆက္လက္က်င့္သုံးေတာ့၏။ သူတုိ႔ကုိ ဒီနည္းၿဖင့္သာ ကုိင္တြယ္ရအဆင္ေၿပ၏။ အႀကမ္းပတမ္းသိပ္လုပ္ ေရြ႕ မရ။ ထုိ႔အတူ ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့လည္း ကုိင္မရ။  အေၿခအေနကုိ မူတည္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္သလို က်င့္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အသက္ကုိပင္ မေၿပာရဲ။ သူတုိ႔ေတြထဲ ႏွစ္က်ေတြႏွင့္  အသက္(၁၅)ႏွစ္သားပင္ ပါသည္ၿဖစ္ရာ သူတုိ႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ သုံးေလးႏွစ္သာ ကြာမွန္းသိလွ်င္ မေလးမစားဆက္ဆံလာမွာစုိးသၿဖင္ ့အသက္ကုိေမးေတာ့လည္း ေ၀့လည္ေႀကာင္ပတ္ၿဖင့္ ေရွာင္ထြက္ခဲ့သည္။ သူတုိ႔ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ သုံးဆယ္ေက်ာ္ဟုထင္သည္ၿဖစ္ရာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ဟိတ္၊ ဟန္ႏွင့္ ဆက္လက္ သင္ႀကားႏုိင္ခဲ့သည္။
စာသင္ရာတြင္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး အားလုံးနားလည္ႏုိင္ေအာင္ ရွင္းၿပသည္။ ၿပီး နားမလည္သည္ကုိ ၿပန္ေမးႏုိင္ဖို႔ အခ်ိန္ေပးသည္။ တစ္ေခါက္ သူတုိ႔ကုိ ၿပန္ေမးသည္။ ၿပီးေတာ့မွ အိမ္စာေပးလုိက္သည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ကူးမခ်ရ။ အတူတူထုိင္ၿပီး အမွားတူလွ်င္ ထုိင္ထလုပ္ခိုင္းသည္။  ဤနည္းၿဖင့္  ကြၽန္ေတာ္ စာသင္စက Sentence တစ္ေႀကာင္းပင္ မတည္ေဆာက္တတ္သူတို႔  Subject, Verb, Object စသၿဖင့္ နားလည္လာသည္။ Adverb ကုိဘယ္လိုထည့္ရမလဲ နားလည္လာသည္။ အခ်ိန္ကုိ ဘယ္ေနရာမွာထည့္ရမည္၊ ေနရာကုိ ဘယ္ေနရာမွာ ထည့္ရမည္ အစရွိသၿဖင့္ ေရလည္လာသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သမုိင္းစာတစ္ပုဒ္ဘယ္လိုက်က္ရမလဲ၊ ဘယ္လိုက်က္ရင္ ပုိမွတ္မိႏုိင္မလဲ လမ္းေႀကာင္းေပးရသည္။ စာစီစာကုံးေရးခုိင္းၿပီး အေတြးကြန္ယက္ၿဖန္႔က်က္ေစရသည္။  အကြၽန္႔ေမေမစာစီစာကုံးေရးခိုင္းေတာ့ **ကြၽန္ေတာ့္အေမ၏ ၀ါသနာမွာ ခ်ဲထုိးၿခင္းၿဖစ္ပါသည္**ဆုိတာမ်ိဳးကုိ အမွန္အတုိင္းဆုိေပမဲ့ ဥပေဒႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္ အေႀကာင္းအရာမုိ႔ ထည့္မေရးသင့္ေႀကာင္း ညႊန္ၿပရသည္။ ေက်ာင္းစာႏွင့္ ပတ္သတ္ေရြ႕ ဗဟုသုတအေႀကာင္းအရာမ်ား နားသြင္းေပးရသည္။ စာေမးပြဲေတြစစ္ေပးသည္။ အမွတ္မ်ားသူေတြကုိ ဆုေပးသည္။ ေအာင္မွတ္မရသူကုိ ထုိင္ထလုပ္ခိုင္းကာ အၿပစ္ေပးရသည္။ တုတ္ကုိ ကုိင္သာကုိင္ၿပီး တကယ္တမ္းအသုံးမခ်ၿဖစ္ေတာ့။ ဒီလုိႏွင့္ သူတုိ႔ေတြ အတန္အသင့္ စာႀကိဳးစားလာ၊ ဂရုစုိက္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပီတိၿဖစ္ရသည္။ ႀကည္ႏူးရသည္။ သူတို႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ အၿပန္အလွန္ယုံႀကည္မႈေလးတစ္ခု တည္ေဆာက္လာႏုိင္သည္။ သူတုိ႔က ဘာသာရပ္အသီးသီးကုိ သက္ဆုိင္ရာဆရာမ်ားထံမွ သင္ယူလာသည္မ်ားကုိ ကြၽန္ေတာ္က ထိန္းကြပ္ေပးရသည္။ ခြၽန္းအုပ္ေပးရသည္။ အေခ်ာကုိင္မြမ္းမံေပးရသည္။ ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ ေသြးေပးရသည္။ ထုိ႔အတြက္ သူတို႔က ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ယုံႀကည္အားကုိးသလို ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သူတုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္အား ႀကည္ႏူးပီတိၿဖစ္ေစၿခင္းငွာ ၿပန္လည္ေပးဆပ္မည္ဟု ယုံႀကည္စိတ္ခ်ေလသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စာသင္ခန္းေလး ေႏြးေထြးခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ သူတုိ႔ တစ္သားတည္း ထပ္တူက်သြားေႀကာင္းကုိ သိလုိက္ရသည့္ေန႔က ကြၽန္ေတာ့္ကုိယ္ကြၽန္ေတာ္ အံ့ႀသသြားခဲ့သည္။ ပုံမွန္အားၿဖင့္ ကြၽန္ေတာ္က သူတစ္ပါးကုိ ရြံတတ္ေလ့ရွိသည္။ သူတစ္ပါးေသာက္ၿပီးသား ေရခြက္ကုိေသာက္ဖုိ႔ မ၀ံ့မရဲၿဖစ္တတ္သလို အၿခားသူမ်ားႏွင့္ ဇြန္းတစ္ဇြန္းတည္း စားေသာက္ရန္လည္း ၀န္ေလးတတ္သည္။ တၿခားသူမဆုိထားႏွင့္၊ ကြၽန္ေတာ့္မိခင္ႏွင့္ပင္ သူစားၿပီးေသာ ဇြန္းကုိ ကြၽန္ေတာ္ ေကာက္မကုိင္တတ္။ သုိ႔ပါလ်က္ ထုိေန႔က ကေလးတစ္ေယာက္ ခပ္ေပးလာေသာ ေရခြက္ကုိ အားပါးတရ ေသာက္ခဲ့မိသည္။ ထုိေရခြက္သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္း မုန္႔လာေရာင္းေသာ ေစ်းသည္ႀကီးထံမွ ယူလာၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထုိခြက္ႏွင့္ ခုနစ္တန္းမွ ဆယ္တန္းအထိ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ ကုိရင္ေလးမ်ား၊ ဦးဇင္းမ်ား လူေပါင္းစုံေသာက္သုံးေလ့ရွိသည္ကုိ သိသိႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေသာက္ၿဖစ္ခဲ့သည္။ အိမ္ေရာက္မွ ၿပန္ေတြးၿဖစ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကုိယ္ ကြၽန္ေတာ္ အံ့ႀသမဆုံး။
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေတာ့ **အဲဒါ မင္း ကေလးေတြအေပၚ ထားတဲ့ေစတနာေႀကာင့္** ဟုဆုိသည္။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ **အဲဒါ ဆရာစိတ္ပဲကြ** ဟုေထာက္ၿပသည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစ…. သူတုိ႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္အႀကား သံေယာဇဥ္ႀကိဳးတစ္မွ်င္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖြဲ႕ေနတာကေတာ့ ေသခ်ာလွသည္။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာတစ္ေယာက္ၿဖစ္ႏုိင္ရန္ ၿပည့္၀ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား မရွိပါ။ သူတုိ႔၏ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ေက်လည္ရုံမွ်သာရွိပါသည္။ သုိ႔ေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကုိယ္ကြၽန္ေတာ္ ယုံႀကည္မႈရွိပါသည္။ ဆရာတစ္ေယာက္၏ အဓိက အရည္အခ်င္းမွာ  ပညာေတြအမ်ားႀကီးတတ္ေနဖုိ႔သာမဟုတ္ဘဲ သင္ခန္းစာကုိ ကေလးမ်ား နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းလင္းသင္ႀကားႏုိင္ဖို႔လည္းၿဖစ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ခံယူသည္။ ဤသည္မွာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အနီးကပ္ဆုံးေသာ ေသြးသားရင္းခ်ာထံမွ ရရွိခဲ့သည့္ ခံယူခ်က္အေမြပင္ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေႀကာင့္ အမ်ားသတ္မွတ္သည့္ ဆရာစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ တိုင္းတာႀကည့္လွ်င္ အံေခ်ာ္ေနမည္ ၿဖစ္ၿငားလည္း ကြၽန္ေတာ့္စံႏႈန္းအရႏွင့္ ကေလးမ်ား၏ ခံစားခ်က္အရ ကြၽန္ေတာ္သည္ သူတို႔၏ စိတ္သႏၱာန္၌  ဆရာတစ္ဦးအၿဖစ္ ပီပီၿပင္ၿပင္ ႀကည္လင္ၿပတ္သားေနမည္ဟု ယုံႀကည္ေနမိပါေတာ့သည္။

ေ၀မုိးႏုိင္(မုံရြာ)

1 comment:

  1. အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ သံုုးဆယ္ဟန္ေဆာင္ၿပီး ေစတနာနဲ႔ ပညာဒါနျပဳေနတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကိုု မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။ ကိုုယ္သိသမ ွ်၊ ေက်ညက္သေလာက္ကိုု ေစတနာအျပည့္နဲ႔ သင္ေပးေနသမ ွ်ဟာ ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖိုု႔ အရည္အခ်င္းေတြထဲက တစ္ခုုပါ။ ယံုုၾကည္ထားတဲ့အတိုုင္း ကေလးေတြ တစ္ထပ္တည္း ေတြးေနမွာပါ။ Good deed! Sar Du x 3.

    ReplyDelete