Thursday, June 21, 2012

ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္ တကၠသိုလ္(၁)၊ ေလွကားထစ္ေပၚက အစီရင္ခံစာ


မုံရြာတကၠသုိ္လ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမ
 













 တကၠသုိလ္ႏွင္႔ ဘာသာရပ္
 ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေရႊဂံုတိုင္ လမ္းဆံု အနီးရွိ ေတာ္၀င္ ႏွင္းဆီတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ဖူးငံု ဆယ္ေက်ာ္သက္ မဂၢဇင္း ၉ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ အသက္ ၀င္ေနတဲ့ မဂၢဇင္း စာေပ အႏုပညာ တင္ဆက္မႈ အစီအစဥ္ (Living Magazine Literary Performance) ၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာ ဟန္ေဇာ္၊ ဆရာမ ယုယ တုိ႔ႏွင့္ “အျခားက႑မ်ား” တင္ဆက္မႈကို ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ထိုတင္ဆက္မႈတြင္ ဆရာ ဟန္ေဇာ္၏ “ေကာလိပ္ဂ်င္ စာမ်က္ႏွာ (Collegian's Pages)   မွာ မေရးဘူးလား” ဟူေသာ ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္က ဆယ္တန္း ေျဖၿပီး ခါစမုိ႔ တကၠသိုလ္က ဒီဇင္ဘာလမွ တက္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရးခ်င္လြန္းလို႔ ဒီဇင္ဘာလ ေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ေန ရေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။

အမွန္ တကယ္လည္း တကၠသိုလ္ တက္ရမည့္ ဒီဇင္ဘာလသို႔ ေရာက္ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းေနခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္မွာ အဂၤလိပ္စာ ျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ တက္ရမည့္ တကၠသုိလ္မွာ မံုရြာ တကၠသိုလ္ျဖစ္သည္။ မူလ ပထမက သစ္ေတာ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ၀င္ခြင့္ ေျဖဆုိမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း လက္ရွိ တတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုပင္ အလုပ္ မေပးႏုိင္ေတာ့ပါဟူေသာ သစ္ေတာ တကၠသိုလ္မွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ စကားေၾကာင့္ မေျဖဆို ျဖစ္ခဲ့ေပ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္ အခ်ိန္ တစ္စတစ္စ နီးကပ္လာသည္ႏွင့္ အမွ် ကၽြန္ေတာ့္ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ုိင္းမွ ဘာေလွ်ာက္ထားလဲ” ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား ပလူပ်ံ တက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က “အဂၤလိပ္စာ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္” ဟု ေျဖလုိက္တုိင္း အားလံုးလုိလိုက မ်က္လံုး မ်က္ဆန္ျပဴးကာ “TU ဘာလုိ႔ မေလွ်ာက္ တာလဲ”ဟု ေမးခြန္းထုတ္ၾကပါေတာ့သည္။


ကၽြန္ေတာ္ဆယ္တန္း ေအာင္ျမင္ေသာ အမွတ္ေပါင္းမွာ ေလးရာေက်ာ္သျဖင့္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (TU) တက္ရန္မီေသာ္ျငား ေထာက္ခ်င့္မိေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာကိုသာ အဓိက ေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပထမ အခ်က္က အဂၤလိပ္စာသည္ International Language ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မွ BE ဘြဲ႕ရၿပီး အလုပ္မရဘဲ ေလွ်ာက္လႊာ၌ ပထမဦးစားေပး အျဖစ္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ျဖစ္ေနသူမ်ားကို ဒုနဲ႔ေဒးျမင္ ေတြ႕ေနရျခင္းက တစ္ေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ကၽြန္ေတာ္က သခ်ၤာႏွင့္ ႐ူပေဗဒဘာသာရပ္မ်ား ကို အာ႐ံု မ၀င္စားလွ။ ၄င္းတို႔ကို လံုးလံုး စိတ္မ၀င္စားေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္သည္ မဲဇာေတာင္ေျခ ျဖစ္ေနမည္မွာ ဧကန္ ပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိစိတ္မ၀င္စားေသာ ဘာသာရပ္ တစ္ခုကို အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လူပန္း ေပးဆပ္ရျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ တက္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားျခင္း မျပဳလုိပါ။ သို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အဂၤလိပ္စာကို အဓိက ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါ သည္။

ကၽြန္ေတာ္က အဂၤလိပ္စာကို အဓိက ေလွ်ာက္ၿပီး နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ကို တတိယဦးစားေပး ေလွ်ာက္လုိက္သည့္ အေၾကာင္းသိသူ အမ်ားစုက “ဟာ”၊ “ဟင္”ႏွင့္ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကသည္။ အမွတ္ေတြ ႏွေျမာစရာဟု ဆုိေသး၏၊ တခ်ဳိ႕ ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ ယူမည္ဆုိလွ်င္လည္း မံုရြာမွာ မတက္ဖို႔ အၾကံေပးသည္။ မံုရြာတကၠသိုလ္ မွာဆုိ ပ်က္သြားလိမ့္မည္ဟု ဆုိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ထုိသို႔ မထင္ပါ။ လူတစ္ေယာက္ ေျပာင္းလဲ ပ်က္စီးသြားျခငး္သည္ ပတ္၀န္း က်င္တစ္ခုတည္း၏ ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ဟု မယူဆပါ။ ပင္ကုိဗီဇကကို ပ်က္စီးေရးလမ္းေၾကာင္းဘက္ ဦးတည္ ေနေသာေၾကာင့္ဟု ထင္ပါသည္။

ယခင္က အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္ေပ်ာက္ ေနရေသာ ဗီဇ စိတ္က ပတ္၀န္းက်င္ေစ့ေဆာ္မႈ အနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ပင္ ရွင္သန္ႏုိးထလာတတ္ သည္ကို ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ေမွာက္မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ ၾကံဳခဲ့ရဖူးသည္ပင္။ ထုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္သည္။ မုံရြာတကၠသိုလ္မွာ တက္ၿပီး ပ်က္စီးသြားမည့္ လူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဟု ယူဆသည္။ ပ်က္စီး မသြားေအာင္လည္း မိမိကုိယ္မိမိ အစဥ္အသိေပး ႏွလံုးသြင္း ေနႏုိင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မသိေသာ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္ေပ်ာက္ေနသည့္ ဗီဇစိတ္က ေခါင္းေထာင္ လႈပ္ရွားလာခဲ့လွ်င္လည္း စာအုပ္စာေပမ်ား၊ လူႀကီးမိဘမ်ား၏ ကူညီဆံုးမမႈမ်ားျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပ်က္စီးျခင္းႏြံထဲမွ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါမည္။

အမွန္စင္စစ္မူ အဂၤလိပ္စာထက္ ဥပေဒပညာကို ကၽြန္ေတာ္ ပုိစိတ္၀င္ စားပါသည္။ ေလးတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ကတည္းက ဆရာ မင္းလူ၏ ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ ၀တၳဳကိုဖတ္ၿပီး ေရွ႕ေနျဖစ္ခ်င္စိတ္ပိုးထခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဥပေဒပညာကို ဒုတိယဦးစားေပးအျဖစ္သာ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိခင္က အဂၤလိပ္စာကို ပုိသေဘာက်သည္တစ္ေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ယူသင့္သည္ဟု ေတြးမိသည္ကတစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဂၤလိပ္ စာသည္ ကၽြန္ေတာ္ အထူးျပဳသင္ယူရမည့္ဘာသာရပ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ေက်ာင္းဖြင့္ခါစ ေဆာင္းႏွင္းက်ေန႔မ်ား
ဒီလုိႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ တကၠသိုလ္ စဖြင့္မည္ ဆုိသျဖင့္ ပထမႏွစ္ အဂၤလိပ္စာ ေက်ာင္းသားေလး ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိေန႔နံနက္၌ ေက်ာင္းသို႔ အားမာန္ အျပည့္ျဖင့္ ခ်ီတက္ သြားခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ခဲေလသမွ် သဲေရက်ရသည္မွာ ေက်ာင္း၀န္း တစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္ေနၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကဲ့သို႔ ဖရက္ရွာေလးမ်ားကိုသာ ေတြ႕ရေလသည္။ ေနာက္မွအတန္း ႀကီးေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေျပာျပခ်က္အရ သိရသည္မွာ ေက်ာင္းစဖြင့္ သည့္ေန႔တြင္ မည္သူမွ ေက်ာင္းမသြား ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ “ဒါျဖင့္ ဘယ္ရက္ ေလာက္မွ သြားၾကသလဲ” ဟု ေမးၾကည့္ေတာ့ “ဆယ့္ငါးရက္၊ ရက္ႏွစ္ဆယ္ ေလာက္ေပါ့”တဲ့။ ေၾသာ္- ဇန္န၀ါရီလထဲက်မွ ေက်ာင္းမတက္ၾကတာပဲ ကံေကာင္းဟု သေဘာ ေပါက္ကာ မုိးခါးေရေသာက္ရေတာ့၏။
မုံရြာတကၠသုိလ္ ပင္မေဆာင္


သူတို႔ေျပာသည့္ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ သြား ၾကည့္လုိက္သည္။ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား ကလည္း ေက်ာင္းပတ္ေနၾကသည္။ ဌာနအေဆာင္ ေတြကလည္း ေသာ့ခေလာက္ႀကီးေတြ ခတ္ လ်က္။

၁၆ ရက္ေန႔က်ေတာ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူ ပိုမ်ားလာသည္။ ဟုိနား မုိးတုိး၊ ဒီနားမတ္တပ္ ရပ္ၾကရင္း အခ်ိန္လင့္ေတာ့ အသီးသီးအသက ျပန္ကုန္ၾကသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြႏွစ္ရက္ခံၿပီး ၁၉ ရက္ေန႔က်ေတာ့ တစ္ဆင့္ထပ္တက္လာ သည္။ စာသင္ခန္းတံခါးမ်ား ဖြင့္ၿပီ။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ဖြင့္ေပးျခင္းမဟုတ္။ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက ကုိယ့္ဘာသာတန္းဖြင့္ ၀င္ထုိင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တျခားအေဆာင္ ေတြ လုိက္ၾကည့္ၾကည့္ေတာ့ အခ်ဳိ႕ေမဂ်ာႏွစ္ခု၊ သံုးခုက စာသင္ေနၿပီ။

၂၀ ရက္ေန႔က် လူက ပုိပိုစံုလာသည္။ ဆရာမအခ်ဳိ႕ စာ၀င္သင္သည္။ ေမဂ်ာေတာ့ မဟုတ္။ Minor ဆရာမႏွစ္ဦး ၀င္သင္သည္။ တစ္ဦးက ပါဠိ။ ပါဠိအကၡရာ အသံထြက္မ်ား သင္သည္။ ၀တၳဳတုိေလးမ်ား၊ ေဆာင္းပါးေလးမ်ား ေပါက္စႏုိး၊ ေပါက္စန ေရးသားေနၿပီး ကမွ အ အထိ အစအဆံုး အလြတ္ မရေသာ ကၽြန္ေတာ္ သည္လည္း ပါဠိ အေရးအသားမ်ားကို က်က္မွတ္ရင္း ကမွအ အထိတစ္ခါတည္း က်က္ရေလ၏။ ကိုယ့္စာသင္ခန္းထဲ ကိုယ္ အကဲခတ္ ၾကည့္လုိက္ ေတာ့ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္က တြဲထုိင္ေနသည္။ ေယာက်္ားေလး တခ်ဳိ႕က ပ်င္းစရာ ေကာင္းလုိက္တာဟု ညည္း ရင္း အခန္းအျပင္ ထြက္သြားသည္ကို ျမင္ရ၏။

ေနာက္ရက္ေနာက္ရက္မ်ားမွာေတာ့ Major, Minor ဆရာမမ်ား အသီးသီး တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ ေယာက္ ၀င္လာၾကသည္။ စာေတြ သင္ၾကသည္။ အတန္းတက္ စာရင္းမ်ား ေကာက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေတြကလည္း ဆရာမ သင္တာ လုိက္ကူးသည္။ ရွင္းျပတာ နားေထာင္သည္။ ပ်င္းစရာ ေကာင္းလွ်င္ အျပင္ ထြက္ထုိင္ေနသည္။ Canteen သြားထုိင္ေနသည္။ သည္လိုႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀ စခဲ့ေပသည္။

စာၾကည့္တိုက္ရွာရျခင္း
teen မဂၢဇင္းပြဲ၌ ခင္မင္သြားခဲ့ေသာ ဆရာမ နန္းၾကာျဖဴ(ဘားအံ)ႏွင့္ G-tall ၌ စကားေျပာျဖစ္ စဥ္ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္အား တကၠသိုလ္ေရာက္လွ်င္ စာၾကည့္တုိက္သို႔ေရာက္ေအာင္ သြားဖို႔ တုိက္တြန္းခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း စာၾကည့္တုိက္ကို အားထားသျဖင့္ ေက်ာင္းဖြင့္ စမွာပင္ တကၠသိုလ္အႏွံ႔ ေျခဆန္႔ ရွာခဲ့သည္။ ေတြ႕ လုိက္ရေသာ စာၾကည့္တုိက္ အေဆာက္အအံု ႀကီးေၾကာင့္ လက္ခေမာင္း ထခတ္လိုက္မိသည္။ မံုရြာတကၠသုိလ္ စာၾကည့္တုိက္မွာ တကၠသိုလ္ အေနအထားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ အေဆာက္အအံု အရ အေတာ္ႀကီး ခမ္းနားထည္၀ါေလသည္။ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀မ္းသာအားရ စာဖတ္ဖို႔၀င္မည္ ျပဳေတာ့ မဖြင့္ေသး။
မုံရြာတကၠသုိလ္စာႀကည္႔တုိက္
အခ်ိန္က ကိုးနာရီေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္၍ ဘယ္အခ်ိန္ ဖြင့္မလဲေမးရာ လမ္းျပင္ေနသူမ်ားက ဆယ္နာရီမတ္တင္းေလာက္ေပါ့ဟု မေရမရာ ေျဖသည္။ စာသင္ခ်ိန္ ရွိသျဖင့္ ေနာက္ရက္က်မွ ဆယ္နာရီ ထုိးေလာက္လာၾကည့္သည္။ လမ္းခင္း ေနသူမ်ားက ဖြင့္ၿပီဟု ဆီးေျပာသည္။ စာၾကည့္ တုိက္က ႏွစ္ထပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေအာက္ထပ္က ဘာမွမရွိ။ ေသာ့ပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ားသာ ရွိသည္။အေပၚထပ္မွာမွ စာၾကည့္တုိက္ျဖစ္သည္။ စာၾကည့္တုိက္ရွိ စာအုပ္ အေရအတြက္ကေတာ့ စံုလင္သည္ဟု ေျပာရမည္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ အေထာက္အကူျပဳ စာအုပ္မ်ားက ျပည့္စံုၿပီး အေထြေထြ ဗဟုသုတ၊ ရသစာအုပ္မ်ားကေတာ့ အားနည္းသည္။ အဖိုးတန္ စာအုပ္မ်ား၊ စာေကာင္း ေပမြန္မ်ားက အိမ္သုိ႔ငွားရမ္းခြင့္ မရွိ။ စာၾကည့္တုိက္အတြင္း၌သာ ဖတ္ရသည္။ အိမ္သုိ႔ ငွားရမ္းေသာစာအုပ္မ်ားက ကတ္တေလာက္ အတြင္းမွာ ရွာေဖြရသည္။ စာၾကည့္တုိက္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ကတ္တေလာက္ အတြင္းမွ စာအုပ္မ်ားကို ရွာေဖြေပးရန္ စိတ္မပါၾကသည္က လြဲ၍ စာၾကည့္တုိက္သည္ ေတာ္ေတာ္ ႏွလံုးေမြ႕စရာ ေကာင္းပါသည္။

ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာေနရာ မ်ဳိးတြင္ စာၾကည့္တုိက္ ေဆာက္လုပ္ရန္ စိတ္ကူးရခဲ့ သူမ်ားကို ေက်းဇူး တင္ထုိက္ေပသည္။ (ေက်ာင္းႀကီးကိုက ဘယ္ေနရာၾကည့္လုိက္ ၾကည့္လုိက္ ခ်ဳံေတြ၊ သစ္ပင္ေတြက ဖံုးလႊမ္းထားၿပီး ေျခာက္တိေျခာက္ကပ္၊ အေဆာက္ အံု က်ဳိးတုိး က်ဲတဲႏုိင္တာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။) သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာင္း တြင္ တက္ေရာက္ ပညာ သင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအေရ အတြက္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ စာၾကည့္တုိက္သို႔ လာေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အေရအတြက္သည္ ၀ါးလံုးကြဲ ေအာ္ဟစ္ဟားတုိက္ ရယ္ေမာခ်င္စရာေကာင္း လွသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ပင္ လက္လွမ္းမီသမွ် သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာၾကည့္တုိက္သို႔ ေသြးေဆာင္ေခၚငင္သည္။ တခ်ဳိ႕က အစမ္းသေဘာ လုိက္လာၾကၿပီး ေနာက္ရက္မ်ားက်ေတာ့ ေ၀းရာ ေရွာင္ေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ စိတ္၀င္တစား စာလာဖတ္ၾကသည္။ သို႔ေပမဲ့ တစ္ဦးစ၊ ႏွစ္ဦးစ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ “သူတုိ႔ထုိက္နဲ႔ သူတုိ႔ကံပဲ” ဟု ေျဖသိမ့္ရေလ၏။

EC ရာထူး ပိုက္မိျခင္း
ဇန္န၀ါရီလ လယ္ပိုင္းေလာက္က်ေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက အမႈေဆာင္အဖြဲ႕  (Executive Committee)  ဖြဲ႕ရန္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၆ ဦး ေရြးသည္။ ထုိအထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ႏွင့္ EC  ျဖစ္သြား၏။ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္အား ခႏၶာကိုယ္ကိုၾကည့္ၿပီး ယံုစားသြား ပံုရေလသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက EC ဆုိတာ ဘာလဲဟု ေမးၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က Essential Cow  ေတြပါကြာဟုဆုိသည္။ ေတြးၾကည့္ေတာ့ Executive Committee  ထက္ Essential Cow  က ပိုမွန္ေနသလိုပင္။ တစ္ခုခုေဟ့ ဆုိ လွ်င္ EC ေတြက ေခါင္းခံရၿပီျဖစ္၏။ အေရးထဲေယာက်္ားေလး EC သံုး ေယာက္ထဲမွာ တစ္ေယာက္က ေရခဲတုံးႏွင့္ နင္လားငါလား ေအးတိေအး စက္ႏုိင္သူျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ေယာက္ကေတာ့ EC ရာထူးႏွင့္ မလုိက္ဖက္ ေလာက္ေအာင္ ေက်ာင္းပ်င္းသူျဖစ္သည္။ အတန္းခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ေလာက္ စာမသင္လုိက္ႏွင့္၊ ဂိမ္းဆုိင္ေရာက္သြားတတ္သူျဖစ္သည္။ သည္ေတာ့ EC တာ၀န္မ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ထံ ပံုက်၏။ သို႔ေပမဲ့ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ရွိေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက ၀ုိင္း၀န္း ကူညီသျဖင့္ ေတာ္ပါေသး၏။

အႏုပညာကမာၻ E ေမဂ်ာ
နယ္ပယ္ေဒသ အသီးသီးမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား လာေရာက္ စုေ၀းထားျခင္း ျဖစ္ရာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မ်ဳိးစံု အဖံုဖံု ၾကံဳဆံုရ၏။ ထုိအထဲမွတစ္ခုမွာ သူတုိ႔၏ အမည္နာမ မ်ားပင္ ျဖစ္ေလ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဂၤလိပ္စာ ေမဂ်ာ၊Section 1   ကား အႏုပညာကမာၻဟု တင္စားရေလာက္ ေအာင္ပင္ အႏုပညာရွင္ေတြ ေပါမ်ားေလသည္။

ေနထက္လင္း၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္၊ ဉာဏ္လင္းေအာင္၊ ဟန္ထြန္း၊ ျမပုလဲသြယ္၊ ေစာျပည့္ခ်မ္းသာ၊ ေအးေအးၿငိမ္း၊ အိအိၿငိမ္း စသျဖင့္ လူစံုတက္စံု ရွိလွ၏။ သည္ၾကားထဲ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းႏွင့္ ဒီဇုိင္းဆင္သူ၊ ဘန္နီၿဖိဳးႏွင့္ ႐ုပ္တူသူက ပါေသးသည္။ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းထဲ အတူတကြ ပညာသင္ ၾကားေနၾကရင္း သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ပမာ သိခြင့္ ရခဲ့ျပန္ေသးသည္။ ဘယ္သူကေတာ့ ေတြ႕သည္ႏွင့္ ေငြေခ်းတတ္သူ၊ ဘယ္ သူကေတာ့ ကပ္ေစးႏွဲတတ္သူ၊ ဘယ္သူက လက္ဖြာတတ္သူ၊ ဘယ္သူ ကေတာ့ မိန္းကေလးျမင္လွ်င္ ေၾကာင္ခ်င္တတ္သူ၊ ဘယ္သူကေတာ့ ရည္း စားရခ်င္လုိ႔ တစ္ပုိင္း ေသေနသူ၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘာ၊ ဘယ္သူကေတာ့ ညာစသျဖင့္လူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စိတ္အေထြေထြဟု ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သည္။ ခင္မင္ရင္း ႏွီးခဲ့ရသည္။

ပါခ်ဳပ္ကို ပါေမာကၡက ဆံုးမျခင္း
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းစ တက္ရသည္က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလက တည္းက ျဖစ္ ေသာ္လည္း ေမာင္မယ္ သစ္လြင္ႀကိဳဆုိပြဲလုပ္ျဖစ္ေတာ့ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလထဲ ေရာက္သြားၿပီျဖစ္သည္။ ထုိေမာင္မယ္သစ္လြင္ႀကိဳ ဆုိပြဲ၌ ကၽြန္ေတာ္က ေမာင္မယ္သစ္လြင္မ်ားကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာရ၏။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္တကြ ပါေမာကၡ အသီးသီးတက္ေရာက္ၾကမည္ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စကားေျပာရမည့္သူမ်ားကို တုိက္ပံု၊ ပုဆုိး၀တ္ခိုင္းသည္။ ပုဆိုးက ၀တ္ေနက်မုိ႔ ကိစၥမရွိ။ တုိက္ပံုက ပံုမွန္၀တ္ေနမက်။ အရင္က ရွိႏွင့္ေသာ တုိက္ပံုကို ထုတ္၀တ္ၾကည့္ေတာ့ ေပါင္ႏွစ္ရာ့တစ္ဆယ္ခန္႔အထိ ၀စဥ္က ၀ယ္ထားသည္မုိ႔ ယခုေပါင္တစ္ရာ့ ရွစ္ဆယ္ခန္႔ ခႏၶာကိုယ္ထက္တြင္ ဖုိး႐ိုးဖားရားႏွင့္ လူက၀က္၀ံႀကီးလုိ ျဖစ္ေန သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိက္ပံုအသစ္ထပ္၀ယ္လုိက္ရသည္။ တုိက္ပံုအနက္၊ ပုဆုိးအစိမ္းႏွင့္ ေက်ာင္းသို႔ ခ်ီတက္သြားေတာ့ အားလံုးကေရွ႕ေနႏွင့္တူသည္ဟု ေထာမနာျပဳသည္။ တခ်ဳိ႕က“ပါခ်ဳပ္နဲ႔ မွားသြားတယ္”ဟုဆုိသည္။

ပြဲစခါနီးေတာ့ ပါခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒုပါခ်ဳပ္တုိ႔ အေရး ႀကီးကိစၥရွိ၍ မလာႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းေရာက္ လာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲ အေတြးတစ္ခ်က္၀င္လာသည္။ ပါခ်ဳပ္လည္း မလာသည္မုိ႔ စင္ေပၚေရာက္ေရာက္ခ်င္း “ပါခ်ဳပ္နဲ႔မ်ား မွားသြားလား မသိဘူး”ဟု ေနာက္ရန္ ေတးထားလိုက္သည္။ တကယ္လည္း ေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။ သူငယ္ ခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ္ေနရာက ထကတည္းက ဘာကို သေဘာက်သည္ မသိ၊ တဟားဟား ရယ္ၾကသည္။
ေမာင္မယ္သစ္လြင္ႀကိဳဆုိပြဲက်င္းပတဲ႕ တကၠသုိလ္ဓမၼာရုံႀကီး
ထုိ႔ျပင္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စကား ေျပာစင္ေရွ႕ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ထုိသို႔ေျပာလုိက္ ေတာ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသာ မက ပါေမာကၡမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အားလံုးပါ ပြဲက် သြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟုတ္ၿပီေဟ့ ဟု အားတက္ကာ ေက်းဇူးတင္ စကားကို မာန္ပါပါ ဆက္ေျပာသည္။ ၿပီးသြားေတာ့လည္း သူငယ္ ခ်င္းေတြက အဆင္ေျပေၾကာင္း၊ ဆရာမကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရြးလုိက္တာမွန္သြားေၾကာင္း ေျပာ သည္။ ဒီအထိ “ဟုတ္ၿပီေဟ့”“ငါကြ”ႏွင့္ မာန္တ၀င့္၀င့္ျဖစ္ေနရာ အလံလဲသည္က King, Queen  ေရြးဖုိ႔ ဌာနကို အျပန္မွာျဖစ္သည္။ ေမာင္ မယ္သစ္လြင္ ႀကိဳဆုိပြဲကို ဓမၼာ႐ံုထဲမွာ က်င္းပ ျခင္းျဖစ္ၿပီး King, Queen  ေရြးဖို႔ ဓမၼာ႐ံုထဲ၌ မသင့္ေတာ္သည္မုိ႔ ဌာနျပန္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဌာနေရာက္ေတာ့ ပါေမာကၡက ဆံုးမစကားေျပာ ဦးမည္ဟု ဆိုသည္။ ဘာေျပာမွာပါလိမ့္ဟု နားစြင့္ ေတာ့ မိန္းပြိဳင့္က ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္သည့္ “မသိရင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ မွားသြားမယ္ေနာ္” ဆုိသည့္ စကားကို မေျပာသင့္ေၾကာင္း ဆံုးမျခင္းျဖစ္သည္။ “ပါခ်ဳပ္သာ လာခဲ့ရင္ ဆရာမ ေသၿပီ”ဟု ဆုိ၏။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ စဥ္းစားမရ။

Formal ပြဲမွာ Informal စကားမ်ဳိးမေျပာသင့္ေၾကာင္း၊ ခုလို ေျပာတာဟာ ဆရာမက ဆူတာမဟုတ္ပါေၾကာင္း ဆံုးမစကားေျပာသြားခဲ့သည္။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္လုပ္ ခ်င္ဦးဟဲ့၊ မွတ္ပလားဟု ဆုိရမည္ထင္သည္၊ သည့္ေနာက္ပိုင္း သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႕က ကၽြန္ေတာ္ လာလွ်င္“ပါခ်ဳပ္လာၿပီ”ဟု ေနာက္ၾကေလ၏။

မန္းျပဳတ္စီ
ေခါင္းစီးကိုၾကည့္ၿပီး ႐ုတ္တရက္နား မလည္ဖစ္သြားႏုိင္ေလာက္သည္။ ပထမစာ လံုးမွစၿပီး ရွင္းျပပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ အသက္အရြယ္ ၁၇ ႏွစ္ႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ အေတာ္ႀကီး ထြားက်ဳိင္းသည္။ အရပ္က ၅ ေပ ၇ လက္မခြဲကို ေပါင္ခ်ိန္က တစ္ရာ့ ရွစ္ဆယ္ခန္႔မုိ႔ ခႏၶာကိုယ္မွာ ႀကီးမားေနသည္။ အခန္းထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးသူ ဆုိ၍ ေက်ာင္းပ်က္တတ္ေသာ EC တစ္ေယာက္သာ ရွိသည္။ ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က မုိးဒီဟု ေခၚသည္။ တခ်ဳိ႕က သားသားစားခ်င္တာ စားလို႔ရၿပီဟု ေခၚသည္။ တခ်ဳိ႕က ၀က္မဟု ဆိုသည္။ တခ်ဳိ႕က မန္း၀င္းဟု ေခၚသည္။ မန္း ၀င္းအမည္မွည့္ေပးသူက ေနထက္လင္း ျဖစ္၏။

ျပဳတ္ကေတာ့ ေမာင္မယ္သစ္လြင္ႀကိဳဆုိပြဲ၌ King, Queen   ေရြးရာ ဆန္ခါတင္အဆင့္တြင္ပါၿပီး Final တြင္ ျပဳတ္သူမ်ားကို ကင္းျပဳတ္၊ ကြင္း ျပဳတ္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ေလ့ရွိရာ ၄င္းမွ “ျပဳတ္” ႏွင့္ေပါင္းၿပီး “မန္းျပဳတ္” ျဖစ္လာသည္။ ၿပီး အတန္းထဲတြင္ EC တာ၀န္ရယူထားသျဖင့္ “စီ” ကို ဆြဲယူၿပီး “မန္းျပဳတ္စီ”ဟု ေနထက္လင္းက သညာတြင္ေစခဲ့သည္။

ထမနဲပြဲတူဆင္ႏဲႊ
သူ႔အခ်ိန္အခါ သူ႔ရာသီကိုလုိက္ၿပီး ထမနဲပြဲ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဆင္ႏဲႊခဲ့ရေသးသည္။ အထူးျပဳေမဂ်ာ အလုိက္ ထမနဲထုိး ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပရာ ေမဂ်ာ ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ရေသာ ေမဂ်ာက သံုးခုတည္းသာ ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမဂ်ာ အပါအ၀င္ ေမဂ်ာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒိုင္အဖြဲ႕ ခရာမမႈတ္ ခင္ကတည္းက ဆီထည့္၊ ဘာညာ သာရကာ ထည့္၊ ေကာက္ညင္းထည့္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစေနၾကၿပီ ျဖစ္ရာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္စာရင္း၌ မပါေတာ့ပါ။ သို႔ ေသာ္လည္း အခ်င္းခ်င္း တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕ အၿပိဳင္ အဆုိင္ ထုိးၾကသည္ကေတာ့ အားရစရာေကာင္း လွသည္။

တတိယႏွစ္ အစ္ကုိႀကီးမ်ားက ဦးေဆာင္ ထုိးၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပထမႏွစ္မ်ားက ေဘးမွ ကူညီရင္း သူတို႔ ျပဳလုပ္ပံုမ်ားကို ေလ့လာရသည္။ တစ္ခ်ိန္က်လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ပခံုးေျပာင္း တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရဦးမည္ မဟုတ္ပါလား။ ထုိသူတို႔က အားႏွင့္မာန္ႏွင့္ ထုိးသကဲ့သုိ႔ ေဘးမွ ေက်ာင္းသူမ်ားကလည္း စိတ္အား တက္ႂကြေစရန္ ေဟးခနဲ၊ ဟားခနဲ လက္ သီးလက္ေမာင္းတန္းကာ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္ၾကသည္။ သူတုိ႔ တစ္ေတြကို ဓာတ္ပံု မွတ္တမ္းတင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ကင္မရာ၌ပင္ ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား စြန္းထင္းေနသည္ဟု ထင္ရ၏။ ေၾသာ္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွခ်ည့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀။

စိတ္ကူးအေတြး
ဒီလုိႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ရက္ေတြ တစ္စတစ္စရွည္ ၾကာလာေသာ အခါ  ကိုယ့္ေက်ာင္းအေၾကာင္း ကုိယ္သိလာသည္။ မနက္ခင္းအေစာဆံုး ခုနစ္နာရီ အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ ဆရာ မ၀င္တတ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ က်ဴတို ရီရယ္ေျဖဖုိ႔ မမီလုိက္ေသာ္လည္း ဘယ္နည္းႏွင့္မဆုိ ျပန္လည္ေျဖဆုိခြင့္ ရွိသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အတန္းတက္ စာရင္းတြင္ လက္မွတ္ မထုိးလုိက္ရေသာ္လည္း ေက်ာင္းပိတ္ခါနီးလွ်င္ လစ္ဟာေနေသာ ေက်ာင္းတက္ရက္ မ်ားအတြက္ လက္မွတ္ ထုိးျဖည့္တင္းႏုိင္သည္ကိုလည္းေကာင္း အစရွိသျဖင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံုကို ေနာေက် သြားခဲ့ၾကသည္။

မတ္လကုန္ပုိင္းမွာေတာ့ စာေမးပြဲေျဖၿပီး ေက်ာင္းႏွစ္လပိတ္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသာမက အျခားတကၠသိုလ္အခ်ဳိ႕လည္း ပိတ္ရာ ၄င္း တကၠသုိလ္အသီးသီးမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ရသည္။ သူတုိ႔ႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာရင္း တကၠသုိလ္အေတြ႕အၾကံဳမ်ား ဖလွယ္ျဖစ္ေသာအခါ တခ်ဳိ႕က မိမိလက္ရွိ ပညာသင္ၾကားရေသာ တကၠသိုလ္တြင္ မေပ်ာ္ပိုက္ဟု ဆုိသည္။ တခ်ဳိ႕က ေပ်ာ္ေမြ႕သည္၊ ႏွစ္သက္သည္ဟု ရင့္က်ဴးသည္။ တခ်ဳိ႕ ကေတာ့ ဘာမွန္းကို မသိလုိက္ဘူးဟု ခံစားမႈမဲ့စကားဆုိေလသည္။

ေပ်ာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေပ်ာ္သည္ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြသည္ မိမိ ေျခခ်ထားၿပီးျဖစ္ေသာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ မိမိရည္မွန္းေသာ အကြာအေ၀း ထိတုိင္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ ရည္မွန္းခ်က္ဆံုး ခန္းတိုင္ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ မိမိေရြးခ်ယ္ခဲ့ ေသာ လမ္း၏ အဆုိးအေကာင္း၊ အက်ဳိးအျပစ္ကုိ လက္ခံ ႏုိင္စြမ္းရွိရမည္။ တံု႔ျပန္ႏုိင္စြမ္း ရွိရမည္။ အခက္အခဲမွန္သမွ် ေက်ာ္လႊား ႏိုင္စြမ္းရွိရမည္။ အတားအဆီး မွန္သမွ် ျဖတ္သန္းႏုိင္စြမ္းရွိရမည္ျဖစ္ေပရာ ထုိသုိ႔ၾကံ့ၾကံ့ခိုင္ ရင္ဆုိင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ မိမိ ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ လမ္းကို ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္တတ္ ရပါမည္။ ေရာင့္ရဲေပ်ာ္ရႊင္ တတ္ရပါမည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထုိသုိ႔ ခံယူသည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိမံုရြာ တကၠသိုလ္ အဂၤလိပ္စာ အထူးျပဳ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသား ဘ၀၌ ႏွလံုးသားထဲ၊ ဦးေႏွာက္ထဲ၊ အေသြးအသားထဲမွ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ပုိက္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ် သြားပါမည္။ နမူနာ အျဖစ္ စံတုယူ ထုိက္ဖြယ္ရာ ေရွးအစဥ္အဆက္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ား၏ ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကို အားက် အတုယူ လုိက္နာက်င့္သံုးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ အနာဂတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ တည္ေဆာက္ ရေပဦးမည္။ ေက်ာင္းသား ဘ၀ကုိ ျဖတ္သန္းရဦးမည္။ သင္ခန္းစာေတြ ေလ့လာ ရဦးမည္။ Lecture   ပို႔ခ်ခ်က္ေတြ နားေထာင္ ရဦးမည္။ စာေတြ က်က္ရဦးမည္။ စာေမးပြဲေတြ ေျဖရဦးမည္။ ေရွ႕ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းက အရွည္ႀကီး က်န္ေန ေသးသည္။ ေလွ်ာက္ရေပဦးမည္။


ေ၀မုိးႏုိင္၊မံုရြာ၊

(ဖူးငုံဆယ္ေက်ာ္သက္Teen မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၂)

10 comments:

  1. ဖူးငုံမွာ ဖတ္ၿပီးကတည္းက တကၠသုိလ္ကုိ ျပန္လြမ္းလုိက္တာေလ...

    ReplyDelete
  2. ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ဆို ေက်ာင္းထဲလိုက္လိုက္သြားခဲ့ဖူးတယ္။
    ကန္တင္းပံုေလးေတြ၊ ေက်ာက္ကာလမ္းပံုေလးေတြပါပါရင္ လြမ္းမိျပန္ဦးမွာ
    ေက်ာင္းသားေရးရာက ခံုေတြမွာ၊ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာကေရွ႕ကလမ္းေတြမွာ ေဆာ့ခဲ့ဖူးတယ္။

    ReplyDelete
  3. ေရးထားတာေတြကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့မွ ေက်ာင္းသူဘ၀ကို ျပန္လြမ္းသလိုလို ရွိသြားတယ္။ အတိတ္ကို ေဖာ္ေကာင္လုပ္လိုက္တာေပါ႔ေလ

    ReplyDelete
  4. မိမိေရြးခ်ယ္ခဲ့ ေသာ လမ္း၏ အဆုိးအေကာင္း၊ အက်ဳိးအျပစ္ကုိ လက္ခံ ႏုိင္စြမ္းရွိရမည္ ဆိုုတာကုုိ မျမတ္ ေထာက္ခံတယ္။

    တကၠသိုုလ္ေက်ာင္းသားဘဝတစ္ေလ ွ်ာက္လံုုးကိုု အက်ိဳးရွိစြာ၊ တန္ဖိုုးရွိစြာ ျဖတ္သန္းႏိုုင္ပါေစလိုု႔ ျပီးေတာ႔ ေအာင္ျမင္တဲ႔ ေက်ာင္းသားဘဝတင္သာမက ယခုုထက္ပိုုၿပီးေအာင္ျမင္တဲ႔ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစလိုု႔ ဆုုမြန္ေကာင္းေတာင္းပါတယ္။

    ခင္မင္စြာျဖင္႔
    ျမတ္ပန္းႏြယ္

    ReplyDelete
  5. အဲဒီလို ေက်ာင္းအေၾကာင္းေတြဖတ္တိုင္း ကိုယ္ေတြတက္ခဲ႔တ႔ဲအခ်ိန္ေတြကိုလည္း ျပန္သတိရတယ္။
    ေက်ာင္းဆိုတာ ဘယ္ေတာ႔မွ ေမ႔ျပစ္လို႔မရတဲ႔ အတိတ္ေဟာင္းလို႔ဘဲ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  6. ဆရာ့ရဲ႕ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ဖူးငံုမွာ ဖတ္ရထဲက အေတာ္ ႏွစ္သက္မိတယ္။
    မ်က္ေမွာက္ေခတ္ေက်ာင္းေတြရဲ႕ ျပယုဂ္က ဒီေဆာင္းပါးေလးမွာ အတိုင္းသား ျမင္ေနရတယ္..။
    ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကိုယ္တိုင္ ေရးထားတာမို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳေနသလို ခံစားရတယ္။ ဖတ္ရင္း မ်က္လံုးထဲမွာ ေက်ာင္းရဲ႕ပံုသ႑ာန္ျမင္လာေစေအာင္ ေရးႏိုင္တာကေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ကေလာင္အစြမ္းမို႔ ႏွစ္သက္စြာ ဖတ္မိပါတယ္..။

    ReplyDelete
  7. Hi!Great and interesting blog you have:) Come and visit my site too. http://ads.com.mm/?cid=4fd60e65e4b0fa6db841e338&utm_campaign=ads_mm_lb_blog_martaste&utm_source=ads_lb_blog&utm_medium=lb_blog

    ReplyDelete
  8. ေက်ာင္းၾကီးကိုလြမ္းလိုက္တာေနာ္ေက်ာင္းသူဘ၀ေတာင္ျပန္သြားလို႔ရရင္ျပန္သြားခ်င္လိုက္တာတကယ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတ့ဲေက်ာင္းသူဘ၀

    ReplyDelete
  9. ဒီပိုု႔(စ္)ေလးဖတ္ၿပီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝကိုေတာင္ ေတာ္ေတာ္လြမ္းသြားတယ္။

    ReplyDelete
  10. တကသိုုလ္အေၾကာင္းေတြကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္ ဖတ္လိုု ့ေကာင္းတယ္...ေက်ာင္းၿပီးသြားရင္ လြမ္းေနလိမ့္မယ္..ေက်ာင္းကိုု..း)

    ReplyDelete